021-91003363 021-52327

بهترین نقاط گردشگری هند

گردشگری ادمین 16 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

آشنایی با بهترین نقاط گردشگری هند برای همه علاقه مندان به سفر به این کشور، اهمیت زیادی دارد. کشور هند یکی از زیبا ترین کشور های جهان به حساب می آید که به خاطر داشتن طبیعت، فرهنگ و تاریخ جذاب، سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می نماید. جالب است بدانید که در استان ها و مناطق مختلف کشور هند، نقاط گردشگری متنوعی هم وجود دارد. هر کدام از این نقاط گردشگری به نحوی خاص سفر شما را رویایی تر می کنند. لازم به ذکر است که آشنایی با مهم ترین جاذبه های گردشگری موجود در کشور هند برای همه علاقه مندان به سفر به این منطقه مهم می باشد. امروز ما قصد داریم تا چند مورد از مهم ترین جاذبه های توریستی هند را زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه شوید.

جاذبه های گردشگری دهلی

بیایید بررسی نقاط گردشگری هند را با پایتخت این کشور زیبا شروع کنیم. سالانه بیش از 15 میلیون نفر توریست از شهر دهلی دیدن می کنند. تاریخ و طبیعت دهلی در سراسر جهان زبانزد می باشد. همین مسئله هم باعث شده تا افراد به مشاهده آن علاقه نشان دهند. شما می توانید در هر نقطه از این منطقه، یک موزه یا یک بنای قدیمی و کلاسیک را مشاهده نمایید. به خاطر داشته باشید که چند مورد از مکان های دیدنی دهلی مشهور تر از سایر موارد هستند. در لیست زیر، شما می توانید آنها را مشاهده نمایید.     
•    قلعه سرخ: این قلعه در  اواسط قرن هفدهم ساخته شد. این قلعه دو کیلومتر مساحت داشته و ترکیبی جالب از باغ، ساختمان های سنگی و دروازه های بزرگ را به همراه دارد.
•    معبد آکشاردام: آکشاردام بزرگترین معبد هندو در سراسر جهان می باشد. این معبد بیست سال پیش ساخته شد و سالانه هندو های زیادی را به خود جذب می کند.
•    آرامگاه همایون: این آرامگاه برای آخرین پادشاه گورکانی می باشد. به خاطر داشته باشید که اولین باغ مقبره هندوستان در این محل ساخته شد.
•    قطب منار: این قطب یکی از بلند ترین ساختمان های آجری جهان به حساب می آید. این ساختمان نشان دهنده پیروزی اولین پادشاه مسلمان دهلی روی آخرین پادشاه هندو می باشد.

جاذبه های گردشگری آگرا

زمانی که حرف از بهترین نقاط گردشگری هند زده می شود، نمی توان از مواردی همچون تاج محل به راحتی عبور نمود. تاج محل و مناطق دیدنی همسایه اش در آگرا قرار گرفته اند. لیست زیر حاوی چند مورد از مهم ترین جاذبه های این منطقه می باشد.
•    تاج محل: این بنای جذاب یکی از عجایب جهان به حساب می آید و سالانه بیش از 8 میلیون نفر از آن دیدن می نمایند.
•    قلعه آگرا: این دژ تا قرن هفدهم محل اسکان شاه های گورکانی بوده است. البته که این دژ با اهداف نظامی ساخته شد.
•    باغ مهتاب: این جذاب یکی از آخرین باغ هایی به حساب می آید که توسط پادشاه های گورکانی ساخته شد.


جاذبه های گردشگری کوا

جاذبه های گردشگری کوا بیشتر مواردی همچون دریاچه، ساحل و آبشار را در خود جای داده اند. لیست زیر حاوی چند مورد از این جاذبه ها می باشد.
•    آبشار دودساگار: از جمله دیگر نام های این آبشار می توان به دریای شیر اشاره نمود. دودساگار بزرگترین آبشار هند است.
•    دژ آگوادا: این قلعه را پرتقالی ها در این کشور ایجاد نمودند. این دژ یک فانوس زیبا داشته و به شدت زیبا است.
•    کلیسای مسیحیت: Basilica of Bom Jesus یکی از جذاب ترین کلیسا های موجود در کشور هندوستان به حساب می آید.

جاذبه های گردشگری بمبئی

حتما شما هم از خود می پرسید که مهم ترین جاذبه های گردشگری بمبئی کدام اند؟ به خاطر داشته باشید که بمبئی یکی از نماد های استعمار در تاریخ هندوستان به حساب می  آید. حتی ساختمان های این شهر هم تحت تاثیر استعمار، معماری متفاوتی در سایر نقاط دارند. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین جاذبه های این شهر را ببینید.
•    دروازه هند: ساخت این دروازه 4 سال طول کشید. این دروازه ظاهر زیبا و فوق العاده ای دارد.
•    پایانه چاتراپاتی شیواجی: از جمله دیگر نام های این پایانه می توان به ویکتوریا اشاره نمود.
•    غار فیل ها: این جاذبه شامل مجموعه ای از غار های جذاب و زیبا در شهر بمبئی می باشد.

جاذبه های گردشگری جیپور

در آخرین قسمت از بررسی بهترین نقاط گردشگری هند، بیایید به سراغ جیپور برویم. جاذبه های گردشگری جیپور باعث شده اند تا افراد به حضور در این شهر علاقه زیادی داشته باشند. خیلی از توریست ها این مکان را با نام شهر صورتی می شناسند. مکان های دیدنی موجود در این شهر جذاب و زیبا، ظرافت و دقت بالایی دارند. به موارد موجود در لیست زیر دقت کنید. متوجه مهم ترین ویژگی جاذبه های موجود در جیپور خواهید شد.
•    دژ آمبر: این قلعه مستحکم و زیبا به عنوان یکی از مهم ترین مناطق محافظت از هند به حساب می آید. در سراسر این دژ از سنگ های زیبا و ظرافت زیادی استفاده شده است.
•    کاخ مرکزی جیپور: این مورد از جاذبه های گردشگری جیپور در قسمت شمال شرقی شهر بنا شده است. این کاخ در قرن هجدهم ساخته شد. جالب است بدانید که در دل این کاخ، نمایشگاه و موزه و معبد وجود دارد.
•    جال محل: جال محل یک باغ وسط دریاچه است! این مورد از جاذبه های شهر صورتی هم در قرن هجدهم میلادی بنا شده و برای دسترسی به آن شما باید از قایق استفاده کنید.
•    هوا محل: هوا محل شکلی شبیه به یک کندوی زنبور دارد. دیوار های بیرونی این بنا بیش از 950 پنجره را در خود جای داده اند!

نتیجه گیری

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، لیست بهترین نقاط گردشگری هند موارد زیادی را در خود جای داده است. شما باید بسته به طول سفر خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا بتوانید به همه نقاط دیدنی این کشور جذاب و زیبا سفر نمایید. البته که هرچه مدت زمان سفر شما طولانی تر شود، جاذبه های بیشتری را می توانید مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که کشور های خاصی همچون هند همواره از توریست ها استقبال کرده و با آنها رفتار خوبی دارند. در نتیجه، سفر به کشور هند می تواند مزایای زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

مقالات پربازدید
6LfqG6YmAAAAAJO-XlsJ0h6iRdQD6IFvHUr-XacL