021-91003363 021-52327

بهترین نقاط گردشگری سریلانکا

گردشگری ادمین 16 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

معرفی بهترین نقاط گردشگری تور سریلانکا

می خواهیم از بهترین نقاط گردشگری سریلانکا برایتان بگوییم. از سرزمین چای، سواحل شنی، حیوانات کمیاب و جنگل های استوایی. از فرهنگ های مختلف، معماری های عجیب، طبیعت بکر و معابد گوناگون. از چشم اندازها، کوهستان های سر به فلک کشیده، مزارع و گیاهان منحصر به فرد، صخره، تپه، آبشارهای زیبا، باغ، پارک، رودخانه، موزه، قلعه و خلاصه هر چیز دیدنی که به ذهنتان خطور می کند. سریلانکا تا دلتان بخواهد جاذبه ها و مناطق دیدنی دارد.
با ما همراه باشید تا با بهترین نقاط گردشگری تورسریلانکا بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری کلمبو

از پایتخت شروع می کنیم. کلمبو پایتخت سریلانکاست. کشوری که سرشار از جاذبه های دیدنی است. طبیعی است که بسیاری از بهترین نقاط گردشگری سریلانکا در این شهر متمرکز باشند. به معرفی مختصر و کوتاه برخی از جاذبه های گردشگری کلمبو می پردازیم:

برج لوتوس یا نیلوفر آبی: لوتوس نماد جاودانگی است، اما برج لوتوس یا نیلوفر آبی که شکل ظاهری آن از فاصله نسبتا دور، شاید ما را به یاد برج میلاد تهران بیندازد. نماد فرهنگ و تاریخ سریلانکا است. وجود انواع رستوران ها و موزه های مختلف، از دیگر وجوه تشابه این برج مخابراتی 368 متری با برج میلاد است.

برج لوتوس یا نیلوفر آبی یکی از جاذبه های دیدنی سریلانکاست.

موزه ملی تاریخ طبیعی: وجود انواع گیاهان، حشرات، دوزیستان، ماهی ها و به صورت کلی، انواع گونه های طبیعی منحصر به فرد، موزه ملی تاریخ طبیعی کلمبو را در زمره بهترین نقاط گردشگری سریلانکا جای داده است. اگر می خواهید با تاریخ طبیعی طولانی پایتخت آشنا شوید، حتما به این موزه سر بزنید.

موزه هلندی کلمبو: مگر می شود کشوری این گونه جذاب و پر از نقاط دیدنی باشد ولی یادگارهای تلخ و شیرین از دوران استعمار در خود نداشته باشد؟ موزه هلندی کلمبو یکی از یادگارهای دیدنی به یادگار مانده از دوران استعمار هلند بر این کشور است. در این موزه که به نوعی اقامتگاه فرمانده هلندی آن زمان به حساب می آمده، انواع مبلمان، اسلحه های نظامی و همچنین آثار هنری به نمایش گذاشته شده است.

جاذبه های گردشگری کندی

شهر کندی یکی دیگر از شهرهای دیدنی سریلانکاست که برخی از بهترین نقاط گردشگری سریلانکا در آن وجود دارد.
معبد دندان مقدس: سریلانکا به نوعی سرزمین معابد است. معبد دندان مقدس یکی از جاذبه های گردشگری کندی است. علاوه بر معماری عجیب و زیبای آن، نگهداری دندان بودا داخل بنایی تپه مانند به نام استوپا در این معبد، به آن تقدسی فوق العاده در بین بوداییان بخشیده است. شاید همین یک مورد کافی باشد تا شهر کندی و معبد دندان مقدس به یکی از بهترین نقاط گردشگری سریلانکا تبدیل شود.

نگهداری از دندان بودا تقدسی خاص به این معبد در نزد بوداییان بخشیده است.

دریاچه کندی: این دریاچه مصنوعی که به آن اقیانوس شیری هم می گویند، یکی از نقاط مورد توجه توریستها در سفر به کندی و سریلانکاست. البته قرار گرفتن معبد دندان مقدس در کنار آن ناخودآگاه به اهمیت آن افزوده است. گردشگران معمولا پس از بازدید از دندان مقدس، سری هم به این دریاچه می زنند و از پیاده روی در ساحل آن لذت می برند.
مزرعه چای گیراگاما کندی: این مزرعه هم به نوبه خود یکی از بهترین نقاط گردشگری سریلانکا است. البته در این کشور، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان چای در دنیا، مزارع بسیار زیادی از چای وجود دارد، اما مزرعه گیراگاما در خروجی شهر کندی چیز دیگری است.
کندی به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا نقاط دیدنی بسیار دیگری هم دارد که به همین موارد اکتفا می کنیم.

جاذبه های گردشگری بنتوتا

بنتوتا شهر ساحلی جنوب سریلانکاست که در همسایگی پایتخت واقع شده است. مهمترین جاذبه های این شهر که به نوعی برخی از آنها را می توان جزء بهترین نقاط گردشگری سریلانکا هم به حساب آورد، عبارتند از:
ساحل بنتوتا: ساحل بنتوتا یکی از جاذبه های گردشگری بنتوتا است که در امتداد اقیانوس هند قرار گرفته است. ساحلی با ماسه های طلایی و نخل های کارت پستالی! اگر اهل تفریح و شادی های مدرن و مجهز هستید، این ساحل می تواند مکان مناسبی باشد.
باغ بریف: این باغ هم یکی از یادگارهای استعمار است. باغی مملو از انواع درختان گرمسیری، گیاهان مختلف، مجسمه‌‌های زیبا که روح و روان بازدیدکنندگان را تازه می کند. وجود آثار مختلف از بویس باوا، یکی از هنرمندان مشهور این کشور، این باغ را توسعه داده و آثار متعدی را در آن خلق نموده است.

دیگر نقاط دیدنی در تور سریلانکا

نقاط دیدنی سریلانکا منحصر به این دو شهر نیست. برخی دیگر از بهترین نقاط گردشگری سریلانکا را در ذیل معرفی می کنیم:
غار دامبولا: غارهای صخره دامبولا بدون شک جزء بهترین نقاط گردشگری سریلانکا محسوب می شوند. معبد غار دامبولا شاهکاری از هنر و طبیعت در دل آب های اقیانوس هند است. این معبد با فاصله حدود 150 کیلومتری شرق پایتخت سریلانکا، دل هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. البته معابد بسیاری در این کشور وجود دارد، اما در بین آنها معبد دامبولا، به نام معبد طلایی مشهور است. این معبد تاریخچه بسیار قدیمی دارد و باستان شناسان و مورخان، ایجاد آن را به صد سال قبل از میلاد مسیح نسبت می دهند. افسانه های زیادی در باره این مجموعه غارهای 2000 ساله وجود دارد که باعث ترغیب توریست ها برای بازدید از آن ها می شود.

معبد دامبولا یا معبد طلایی افسانه های زیادی را در دل خود پنهان دارد.

پارک ملی یالا: اگر می خواهید از نادرترین حیوانات شبه قاره هند دیدن کنید، ما پارک ملی یالا را به شما پیشنهاد می کنیم. این پارک که با کلمبو، پایتخت سریلانکا حدود 300 کیلومتر فاصله دارد، جزء بهترین نقاط گردشگری سریلانکا محسوب می گردد. گونه های مختلفی از پرندگان و پستانداران را می توانید در این پارک مشاهده نمایید. طبق آخرین بررسی ها به نظر می رسد که پارک ملی یالا بیشترین تراکم پلنگ ها را داراست.
علاوه بر این وجود انواع پوشش های گیاهی، جنگل و دشت های مختلف در این پارک، آن را به پر بازدید ترین پارک این کشور تبدیل نموده است.
خلیج آروگام: اگر به ورزش جذاب موج سواری علاقه دارید، این منطقه دیدنی را به شما پیشنهاد می کنیم. سواحل شنی خلیج آروگام در سریلانکا روزانه میزبان تعداد بسیاری از علاقه مندان به ورزشهای آبی و مفرح می باشد. موج های آرام و طولانی این خلیج، زبانزد علاقه مندان به موج سواری است. همچنین فضای آرامش بخش این ساحل باعث شده تا این منطقه، محیط مناسبی برای پیاده روی به حساب آید.

خلیج آروگام منطقه مناسبی برای ورزشهای آبی است.

پارک ملی اوداوالاوی گاله: پارک ملی اوداوالاوی گاله در مرز استان‌های اووا و ساباراگاموا سریلانکا، علاقه مندان به طبیعت را به تماشا دعوت می کند. این پارک در حقیقت پناهگاهی برای حیات وحش و حیوانات وحشی محسوب می شود، که زیاده خواهی انسان، خانه و کاشانه آنها را از بین برده است. بیش از 400 گونه مختلف جانوری از پرندگان گرفته تا حشرات در این پارک زندگی می کنند.

سیگیریا و پولونارووا

سیگیریا: سیگیریا یا کوه خاطرات یک پانورامای طبیعی است که سر به فلک کشیده است. در کنار این کوه قلعه ای هم وجود دارد که به همین نام خوانده می شود. برشی از تاریخ که به عنوان یکی از بهترین نقاط گردشگری سریلانکا واقعا ارزش دیدن دارد.
پولونارووا: برخی از گردشگران آن را با شهر تاریخی پترا مقایسه می کنند. این شهر تا حدود 8 قرن پیش پایتخت تجاری و مذهبی کشور سیلان قدیم یا سریلانکای کنونی بوده است. معابد و بناهای مذهبی و دیدنی مختلفی در این شهر وجود دارد که تاریخ شهر را برای بازدیدکنندگان تداعی می کند.

    
مقالات پربازدید
6LfqG6YmAAAAAJO-XlsJ0h6iRdQD6IFvHUr-XacL