021-91003363 021-52327

بهترین نقاط گردشگری تور بالی

گردشگری ادمین 24 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه

بالی، جزیره خدایان

جزیره خدایان، لقب جزیره کوچکی است در قلب بزرگترین کشور مسلمان جهان. اغلب قریب به اتفاق جزایر کشور اندونزی، آب و هوای خاص و مطبوعی دارند و بالی هم از این اصل مستثنی نیست. جزیره ای که به دلایل مختلف از جمله جاذبه های گردشگری خاصش، یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی جهان به شمار می رود.
بالی (Bali) جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی، که از مراکز گردشگری مهم جهان به‌شمار می‌رود. چرا؟ دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل آن همانطور که اشاره شد، آب و هوای منحصر به فرد بالی است. اما دلیل مهمتر، وجود انواع جاذبه های گردشگری در این جزیره است. در ادامه با بهترین نقاط گردشگری تور بالی آشنا خواهید شد.

معابد جزء بهترین نقاط گردشگری بالی

بالی آنقدر نقاط گردشگری و دیدنی دارد که مسلما دیدن همه آنها کار ساده نیست. معبد، دشت، جنگل، دشت، انواع گیاهان و جانوران، قلعه های مختلف و سواحل زیبا بخشی از نقاط گردشگری بالی هستند. از معابد شروع می کنیم.
معبد تاناه لوت: بنای تانا لات (Tanah Lot Temple) که به آن معبد تاناه لوت (Tanah Lot) هم می گویند، صخره ای است در سواحلی بالی که قدمت آن به عنوان معبد به بیش از 500 سال پیش برمی گردد. سازنده آن یک کاهن انگلیسی به نام دانگ هیانگ است که در قرن 15 میلادی برای ترویج آیین هندو به انگلستان سفر کرده و این معبد زیبا را می سازد.
این بنا آنقدر زیبا و دیدنی است که بدون شک یکی از بهترین نقاط گردشگری است که میتوانید در تور بالی از آن دیدن کنید. امواج خروشان دریا و نیز غروب رویایی خورشید خاطره ای به یاد ماندنی در دل هر بازدیدکننده ای به یادگار می گذارد. معبد تاناه لوت ترکیب بی نظیری از سازه های طبیعی و انسانی است. در واقع این معبد از دو معبد تشکیل شده که معبد اصلی شهرت بیشتری دارد. خلاصه شما در کنار این معبد می توانید دریا، طبیعت، صخره و معماری را در کنار هم به تماشا بنشینید. معبد تاناه لوت در دهکده برابان و در 20 کیلومتری شهر کوتا به نوعی نماد جزیره بالی است.  
معبد بساکی: تصور کنید معبدی در ارتفاع 1000 متری یک آتشفشان چقدر می تواند زیبا و حیرت آور باشد. درباره معبد بساکی (Besakih Temple) صحبت می کنیم. یکی از بهترین نقاط گردشگری بالی که به آن معبد پورا بساکی هم می گویند. قدمت این معبد نزدیک به 1000 سال می رسد و در بین معابد بالی به معبد مادر معروف است. نام بساکی از منطقه بساکیه که این معبد در آن واقع شده، گرفته شده است.
قبل از اینکه این معبد ساخته شود، در همان محل سنگ مقدسی به نام پورا باتو مادگ وجود داشته که مورد احترام و تقدس اهالی منطقه بوده است. اوایل قرن هشتم میلادی یک راهب هندی تصمیم به احداث معبدی در کنار این سنگ مقدس گرفت. داستان ها و افسانه های زیادی درباره این معبد وجود دارد. افسانه هایی که بسیاری از آن ها از اعتقادات مردم منطقه نشات گرفته است. معبد بساکی در اصل دارای 48 معبد کوچک دیگر می باشد که البته همه آنها به نوعی زیر مجموعه معبد اصلی به شمار می روند.

قلعه اُلوواتا، غار فیل و پناهگاه میمون ها

قلعه اُلوواتا(uluwatu) به داشتن بهترین چشم انداز از اقیانوس هند معروف است. مخصوصا اگر بخواهید نزدیک غروب از این منظره لذت ببرید. قلعه ای زیبا که روی تپه ای حدودا 70 متری ساخته شده است. مانند بسیاری از مناطق بالی، این قلعه هم به خاطر وجود معبد پورالوهور در کنار آن، برای مردم بالی مقدس است.
گوا گاجا: اگر بخواهیم گوآ گاجا (Goa Gajah) را به فارسی ترجمه کنیم به عبارت (غار فیل) می رسیم. دلیل این نامگذاری شکل عجیب و غریب این غار است که به فیل شباهت دارد. حکاکی های عجیب و غریب و فضای مرموز داخل غار، نشان از عظمت و قدمت آن دارد. این غار هم مانند سایر معابد بومیان، افسانه های بسیاری را با خود به همراه دارد.

پناهگاه جنگل میمون مقدس اوبود (Ubud Monkey Forest): این جنگل در منطقه منطقه اُبود بالی (UBUD Bali) قرار گرفته و میزبان بیش از 700 میمون دم بلند خاکستری با نام ماکاک است. پناهگاه میمون ها به دلایل مختلف برای اهالی جزیره بالی مکانی مقدس و قابل احترام است. وجود چندین معبد باستانی و درختان کهنسال در دل این جنگل، از جمله این دلایل است.
به پناهگاه جنگل میمون مقدس اوبود (Ubud Monkey Forest)، پادانگتگال (Padangtegal) نیز می گویند. این جنگل باستانی آنقدر برای بومیان قابل احترام است که به صورت مداوم، آزمایشات لازم برای اطمینان از سلامت میمون های ساکن آن انجام می گیرد، به طوری که رژیم غذایی و حتی مشکلات تولید مثلی آنها هم بررسی و در صورت نیاز درمان می شود. مجسمه های خزه ای موجود در اطراف معابد پناهگاه جنگل میمون مقدس اوبود حکم نگهبان جنگل و معابد را دارند. به طور کلی این جنگل یک منطقه رازآلود است که دیدن آن برای هر بیننده ای می تواند جذاب باشد. ریشه های درختان کهنسال گردو که از پله های معابد آویزان شده اند، بر رمز و راز پناهگاه افزوده است.

تراس‌های برنج تگالالانگ

یکی از بهترین نقاط گردشگری بالی، شالیزارهای پلکانی معروف به تراس‌های برنج تگالالانگ (Tegalalang Rice Terraces) است. روستای تگالالانگ که این شالیزارها را همچون کودکی در آغوش کشیده، روستایی بسیار خوش آب و هوا است که حدود 600 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. سیستم آبیاری این شالیزارهای پلکانی که مربوط به قرن هشتم میلادی است، نشان از قدمت و باستانی بودن آنها دارد. آنچه مسلم است این است که تا کنون چندین بار به دلایل مختلف و از جمله گدازه های آتشفشان های فعال نزدیک منطقه، این شالیزارهای افسانه ای تبدیل به خاکستر شده اند، اما مجددا با استفاده از همین روش آبیاری سنتی موسوم به سیستم آبیاری تعاونی سنتی دوباره زنده شده و سر برافراشته اند. سیستمی که طبق اعتقاد بومیان منطقه، فرد مقدسی به نام (رسی مارکاندیا) آن را بنا نهاده است.

پارک ها، دریاچه ها و کوههای دیدنی بالی

مناظر طبیعی از بهترین نقاط گردشگری بالی به حساب می روند. با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم:
سافاری بالی و پارک مارین: تا کنون هر چه گفتیم، از معابد و جنگ و طبیعت بود، اما جالب است بدانید یکی از بهترین نقاط گردشگری بالی پارکی است که علاوه بر تماشایی بودن، در آنجا می توانید از بازی ها و تفریحات گوناگون لذت ببرید. در سافاری بالی و پارک مارین (Bali Safari and Marine Park) از بسیاری از حیوانات کمیاب و در حال انقراض، نگهداری می شود. اگر می خواهید از انواع حیوانات اهلی و وحشی سرزمین های مختلف دیدن کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به این پارک سری بزنید. می توانید تصور کنید که صرف یک ناهار خوشمزه در چند قدمی یک شیر کمیاب آفریقایی یا آسیایی، چه ابهت و شکوهی خواهد داشت.
دریاچه و کوه باتور: نوبت به معرفی یک دریاچه و کوه از جزیره بالی اندونزی می رسیم. بدون شک دریاچه و کوه باتور (Mount Batur and Lake Batur) یکی از بهترین نقاط گردشگری بالی برای علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردی است. کوهی مقدس برای مردم منطقه، که قله 1700 متری آن با 2 الی 3 ساعت پیاده روی و کوهنوردی به راحتی فتح می شود. البته طبیعت بی نظیر این کوه و جاذبه های اطراف آن شاید لذتی به مراتب بیشتر از فتح قله داشته باشد.

به گواه بازدیدکنندگان، مناظر اطراف باتور بیشتر به یک نقاشی زیبا و بی نظیر می مانند، تا واقعیتی ملموس. چشمه های آب گرم در مسیر کوهپیمایی، تماشای طلوع بی نظیر آفتاب از فراز کوه و پختن تخم مرغ با استفاده از بخار آتشفشان برای علاقه مندان به کوه و طبیعت، بیشتر به یک خواب و رویایی شیرین می ماند که می توانند آن را در این منطقه تعبیر کنند. دیدنی های این کوه بسیار زیاد است و فرصت بیان در اینجا بسیار کم. به همین دلیل به سراغ دریاچه می رویم.
بزرگترین دریاچه بالی که 7500 متر طول و حدود 2500 متر عرض دارد. دریاچه باتور با عمق بیش از 70 متر در ارتفاع حدود 1000 متری دریا قرار گرفته است. همانطور که گفتیم بالی جزیره خدایان است و از نظر بومیان هر کوه و جنگل و دریاچه ای که در جزیره وجود دارد، برایشان مقدس بوده و جایگاه خدایان و الهه هاست. دریاچه باتور، از دید اهالی، خانه الهه دانو است.

سواحل و جزایر

در اطراف بالی سواحل و جزایر بسیاری وجود دارد که جزء بهترین نقاط گردشگری بالی محسوب می شوند. در ذیل به عنوان حسن ختام یک ساحل و یک جزیره دیدنی از این سرزمین معرفی می شود.
ساحل سانور: ساحل سانور (Sanur Beach) بهترین مکان برای یافتن سکوت و آرامش در جزیره بالی است. ساحلی در کنار یک دهکده کوچک، که از قدیم الایام به ماهی و ماهیگیری شناخته می شده است. امروزه به دلیل استقبال بی نظیر گردشگران، انواع بازارها، رستوران ها، موزه ها و فستیوال ها را در این ساحل می توانید بیابید. برای همین ممکن است رفتن به این روستا کمی برای توریست ها هزینه زا باشد. با این حال اگر اهل تفریح و لذت بردن از طبیعت باشید مسلما ارزشش را خواهد داشت.
جزیره نوزا لمبونگن: نوزا لمبونگن (Nusa Lembongan) جزیره ای تفریحی است در جنوب بالی که ساحل های شنی سفید و صخره های زیبایش آن را در زمره بهترین نقاط گردشگری بالی قرار داده است. شما در این جزیره می توانید از انواع تفریحات دریایی، موتور سواری، قایق رانی، و پیاده روی لذت ببرید. مزارع زیبای جلبک، جنگلهای حرا و همچنین وجود معابد مختلف در این جزیره، از دیگر جاذبه های آن هستند.

     
مقالات پربازدید
6LfqG6YmAAAAAJO-XlsJ0h6iRdQD6IFvHUr-XacL