ویزا اندونزی

ویزای اندونزی برای ایرانیان

اندونزی کشوری پر از سواحل و جزایر زیبا است و مکان های فرهنگی شگفت انگیزی برای بازدید دارد. علاوه بر این، معابد و تنوع شگفت انگیزی نیز در این کشور وجود دارد!
این مقاله هر آنچه را که باید در مورد سیاست های ویزای اندونزی برای شهروندان ایرانی و انواع ویزای موجود بدانید را بازگو میکند.

انواع ویزاهای موجود برای اندونزی

ویزای الکترونیکی توریستی اندونزی

این ویزای یک بار ورود با حداکثر اعتبار 60 روز است. هزینه ویزای اندونزی بسته به سرعت پردازش ویزا می تواند متفاوت باشد.

ویزای توریستی اندونزی

ویزای توریستی همان ویزای الکترونیکی است، اما ممکن است از شما مدارک بیشتری برای ارائه درخواست شود.
ویزای توریستی تنها با هدف تفریح، مسافرت و دیدار با خانواده و دوستان است. این ویزا به متقاضیان اجازه می دهد برای مدت کوتاهی در اندونزی بمانند.
الزامات ویزای توریستی اندونزی برای شهروندان ایرانی شامل ارائه برنامه سفر، دعوت نامه در صورت وجود و اثبات وضعیت می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای الکترونیکی اندونزی

1) اسکن عکس رنگی جدید ، پشت زمینه سفید بدون عینک

2) اسکن پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز رفت

3) بلیت پرواز

4) واچر هتل

ویزای الکترونیکی تجاری اندونزی

ویزای کسب و کار الکترونیکی به صورت ویزای یکبار ورود در دسترس است. برای گرفتن ویزای الکترونیکی تجاری می بایست از  2-3 هفته قبل آن را برنامه ریزی کنید. از آنجایی که ویزاهای یکبار ورود مختلف با زمان پردازش متفاوت در دسترس هستند، هزینه ویزا در چنین مواردی متفاوت است. حداکثر اعتبار برای ویزای تجاری الکترونیکی 60 روز است و شما می توانید برای هر بازدید 60 روز اقامت داشته باشید.
همانگونه که از نام این ویزا مشخص است این ویزا، از طریق ایمیل تحویل داده می شود و نیازی به ارسال مدارک زیادی ندارد.

ویزای تجاری اندونزی
ویزای تجاری مشابه ویزای تجاری الکترونیکی است، اما ممکن است نیاز به ارائه مدارک اضافی داشته باشید. ویزای تجاری برای مقاصد تجاری مانند شرکت در جلسات، کنفرانس ها و غیره استفاده می شود. بهتر است به خاطر داشته باشید که ویزای تجاری مجوز کار نیست و شما نمی توانید هیچ کاری را در داخل کشور انجام دهید. بلکه فقط به دلایل تجاری میتوانید از این کشور بازدید کنید.
جدا از مدارک معمولی، ممکن است از شما خواسته شود که یک دعوت نامه از شرکت دعوت کننده و یک نامه پوششی که هدف از بازدید، مدت اقامت و غیره را بیان می کند، ارائه دهید.

شرایط ویزای اندونزی برای ایرانی ها چیست؟

شرایط اولیه ویزای اندونزی برای دارندگان پاسپورت ایرانی شامل ارائه کپی پاسپورت معتبر می باشد. گذرنامه باید شش ماه اعتبار داشته باشد. علاوه بر این، باید یک عکس در اندازه پاسپورت، ترجیحا با پس‌زمینه سفید تهیه کنید.مدارک مورد نیاز دیگری مانند مدرک ایرانی بودن شما به صورت کارت شناسایی  مورد نیاز می باشد.
همچنین ممکن است از شما خواسته شود که مدرکی مبنی بر تمکن مالی در قالب کپی صورت حساب بانکی ارائه دهید. بهتر است بیمه مسافرتی نیز داشته باشید که اقامت شما در اندونزی را پوشش دهد.
یکی دیگر از الزامات عمومی ویزا تکمیل پرداخت هزینه های ویزا است. هزینه ویزا بسته به سرعت زمان پردازش می تواند متفاوت باشد. اگر نیاز به ورود فوری به اندونزی دارید، ممکن است هزینه ویزای شما بیشتر باشد.
نکته مهم دیگر این است که همه اتباع ایرانی باید گواهی واکسیناسیون کووید را برای اطمینان از واکسینه شدن کامل ارائه دهند. همچنین ایرانیان باید قبل از ورود به اندونزی کارت سلامت را پر کنند.

نحوه درخواست ویزای اندونزی به صورت آنلاین

برای دریافت ویزا نیازی به مراجعه به سفارت اندونزی نیست. شما می توانید با پر کردن درخواست ویزا به صورت آنلاین از طریق سایت  VisaHQ وارد اندونزی شوید.
VisaHQ وب سایتی است که تمام شرایط ویزای شما را برای دریافت ویزا بیان می کند
هنگامی که محل بازدید و ملیت خود را انتخاب می کنید، جزئیات مربوط به آن را نشان می دهد. علاوه بر این، هنگامی که روی نوع خاصی از ویزا کلیک می کنید، جزئیات بیشتر نشان داده می شود.

سوالات متداول

  • آیا شهروندان ایرانی به ویزای اندونزی نیاز دارند
    بله، شهروندان ایرانی که به اندونزی سفر می کنند برای ورود نیاز به ویزای اندونزی خواهند داشت.
    صرف نظر از هدف بازدید آنها، در بدو ورود، ویزا مورد نیاز است .
مشاوره رایگان